Tuesday, December 13, 2011

A Message for k-pop Haters

salam to all, sejak akhir2 ni cam mkin byk plak kpop haters kan?? yg kutuk2 kpop sgala.
i not going bash them here (even dlm hati mbara) cause to me it is just an opinion, sebagai negara demokrasi anda bebas mensuarakan pendapat. tp pndapat anda haruslah berasas dengan sumber2 yg benar.. jangan main semberono je.

ni adalah pandangan sya tentang apa yang mereka yang suka mengutuk-ngutuk kpop ni.. cam ni la setiap org ada minat masing2. dan minat kami pada dunia kpop tidak salah. tetapi macam mana seseorg itu membawa ke"obses"an itu yg salah. mmg x dinafikan ade pminat yg terlampau obses smpaikan mereka mengabaikan tanggungjawab mereka yang lain. tetapi itu adalah pilihan mereka sendiri. idol @ artis kpop tak penah meminta mereka digilai begitu. dan rasa nyer mereka sendiri akan rasa sedih kalu mereka tau peminat mereka terlalu obses smpai lupa tanggungjawab lain. dan freakly speaking aku pon meluat dgn kpopers yang obses ni..

jgan kerna nyamuk seekor hbs kelambu di bakar. jagn sbb nila setitik rosak susu sebelangga. peribahasa ni mempunyi maksud yang sama iaitu jgan sbb satu golongan kpopers yg ntah pe2 ni. hbs suma kne palitnya.. x suma kpopers ni yg lupa diri dan emosi. biasa yang obses atau emo ni adalah kpopers baru nak x bapa nak mature. so maafkanla mereka.. maybe sbb ke'adorable'lan idol yg mreka minatt menyebabkan mereka obses dan melenting ble artis mereka di kutuk.

sebenarnya kalu di dalami kpop ni byk kebaikannya dan banyak menunujukan nilai2 murni. contohnya mereka2 ni rajin dan tabah berusaha. bagi yang xtahu bkn senang tuk mreka jd artis ni. mereka perlu melalui banyak halangan sebelum di debut sebagai artis. contohnya mereka perlulah mejalani latihan yang agak susah dan memenatkan. kalau pihak pengurusan mereka rasa yang mereka layak bru mereka akan debut.. latihan yang mereka jalani bkn sekejap.. de yang mik masa lbh dripada 5 thn. so kiranya cam berakit2 kehulu, berenang2 ketepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang2 kemudian.
kalu nak jdi artis popular kne la bersusah dlu. tu adalah salah satu nilai2 yg baik yg ade dlam dunia kpop.. lgi 1 dorg ni sgat humble sbnrnya. cara dorg layan fan dorg bleh menyejuk kan hati.. itu antara sbb kenapa kami ni sgt2 ske degan mereka. bkn nak ckp la tp banding kan dgn artis malaysia mereka ni sgt2 la menenangkan jiwa dengan talent yang mantap plus showmanship yang meletup itu la kelebihan yang ade pada mrka.. so jangan salah kan kami kalau kmi jatuh cinta dengan mereka.

P/s this is just my opinion. kalu ade yang terasa saya minta maaf sgt2.. peace no War.. :)))

jom enjoice this video my favorite song ever
HAPPINESS BY SUPER JUNIOR video

No comments: